torstai 1. lokakuuta 2009

Mekko retrokankaasta 8)

Tänään pääsin koulusta suoraan ranskan kokeen jälkeen, jo klo 10.40! Kotiin ei huvittanut mennä, joten lähdin kiertelee kirppiksiä. Fidassa olisi ollut pari aivan ihanaa retrokangasta, mutta kummassakaan ei ollut hintaa enkä viitsinyt käydä kysymässä (laiska kun on..)
Onneksi löysin luottokirppariltani ison palan aitoa retrokangasta, hinta 3,1€! Kangas oli hyvässä kunnossa ja tukevaa! Mieltin kyllä pitkään otanko vaiko en, kun tuo kuosi ei ihan iskenyt. Mutta onneksi otin, nimittäin siitä syntyi jonkinsortin kotelomekko ->


Kuvassa isosiskoni (kiitos hänelle, kun suostui malliksi, etten itse joutunut =))

Mekon kaavan piirtelin erään vintagemekon mukaan. Valmiista tavarasta onkin aika hankala saada piirrettyä muotolaskokset kaavoihin! Ja koska tämä mallinna ollut mekko on kokoa 38, eli hieman iso minulla halusin tehdä pienemmän...
...tapani mukaan vedin taas överiksi ja mekko mahtuu juuri ja juuri päälleni -.-' (kuten äitini sanoikin heti mekon nähtyään: "onpas hieno kuosi mutta tuo kyllä räjähtää ensi kesänä" =D)

Tavallaan pilasin mekon, kun valitsin vuoriksi lycravelouria (tyhmä olen!!) Erittäin joustava vuori joustamattoman puuvillamekon parina -> tuhoon tuomittu yritys! Lisäksi mekosta tuli hieman ajattelemaani lyhempi, joten alareunassa on vain saumurihuolittelu, jottei helma lyhenisi entiseltään käännöstä laittaessa.. Lisäksi vielä mokasin ompelujärjestyksessä ja tällä hetkellä mekkon on olkapäiltä auki, silti olkaimet ovat liian lyhyet nappeja varten ja niiden ompeleminen yhteen on mahdotonta, kun ovat eri levyiset.. Noh, tähänkin äitini keksi jo ratkaisun ja siitä kerron (ehkä) enemmän jos se onnistuu =)

Lopputuloksena "monien virheiden mekko", mutta nyttenpähän olen aiempaa viisaampi ja seuraavasta mekosta tulee täydellinen, tiedän sen!

5 kommenttia:

  1. aika söps oon mut hieno mekko..

    VastaaPoista
  2. =D ei ehkä ihan sun tyylinen. Ja tuo mekkohan oli ihan kamala vielä kuvatessa. No ei, ei mua haittaa vaikka mun mekko on sun mielestä ruma, mun mielestä ne sun kiiltävät tekonahkalegginsit on rumat :P

    VastaaPoista
  3. okeiokei :D ne on aivan ihanat

    VastaaPoista
  4. Katsoin että Salkkareiden Annika! Sun isosisko on ihan saman näköinen!

    VastaaPoista