perjantai 14. lokakuuta 2011

Ompelukoneesta asiaa!

Nyt olisi ompelukonevinkit tarpeen! Kuten olen jo muutaman kerran maininnutkin, ompelukoneeni on vetämässä viimeisiään. Tai sitten huollon tarpeessa.. Anyway, tahtoisin vaihtaa tuon Pfaffin aloittelijoille suunnatun koneen astetta parempaan. Maksoin tuosta 300€ aikoinaan (pari vuotta sitten), ja jos nyt mietin niin olihan se aika hintava "leluksi".
Koneessa siis mättää moni asia. Paininjalan kiristystä en saa enää muutettua (ennen sitä sai sentään säädettyä vääntämällä kolikon (!) avulla todella hankalaa nappia). Kone ei vedä itse kangasta enää. Tikki on rumaa. Ja lisää löytyy. En olekkaan ommellu pitkään aikaan mitään, koska kone ärsyttää minua niiin paljon.

Olisiko kellään suositella minulle sopivaa ompelukonetta?
Ensinnäkin, hintahaarukka siinä n.500€.
Merkkinä mielummin joku "kunnollinen" (singer, pfaff, bernina, brother..).
Mitään krumeluureja en tarvitse, tavallisimmat tikit ja helposti muutettavat säädöt.

Ehdotuksia saa heittää, kiitos :)

6 kommenttia:

  1. Mulla itellä on singeri ja se on kyllä toiminu hyvin, vähän päälle vuojen ollu nyt se, siis siinähän ei oo mitään erikoisia tikkaus kuvioita mut oon kyllä pärjänny, voisin tehä omaan blogiin esittelyn siitä, ja mitä kaikkia siinä tuli mukana ku en millään nyt jaksa lähtiä kaivaan sitä tuolta :D Jos kiinnostaa? .:)

    VastaaPoista
  2. Mulla on ollut aika monta husqwarnaa ja ne on olleet kyllä hyviä. Asuitkos jossain Tampereen seudulla? Pispalassa on hyvä ompelukonekauppa, Ompelijan maailma. Olen sieltä itse koneeni ostanut ja aina hyvää palvelua saanut.

    VastaaPoista
  3. Porissa, Isolinnankatu 23 on ainakin ennen ollut liike nimeltä Satakunnan ompelukone. Kannattaa käydä kattomassa onko sitä vielä olemassa. Itse ostin koneeni sieltä joku kolme vuotta sitten, ja suosittelen ehdottomasti.

    Todella mukava ja asiantunteva myyjä.
    Siellä on ihan uusia koneita, mutta myös käytettyjä ompelukoneita ja saumureita myynnissä.

    Tässä vielä linkki google mapsiin niin näet tarkan sijainnin:)
    http://g.co/maps/uhg5n

    VastaaPoista
  4. Ostin itse käytettynä vanhan Husqvarnan ja maksoin siitä 170€ pari vuotta sitten. Samaan hintaan on kauppias huoltanutkin sitä pari kertaa ja lähettänyt varaosaa. Vantaa ei taida olla sun asiointipaikkoina ensimmäisenä listalla, mut muille vinkkinä, et Jorma Päivinen on ihana ja mun ykkös ompelukone/saumuri huoltaja ja myyjä. Mielipiteeni on vaan, että osta vanha hyvä kone, esim berninaa tai huskua! Esim. berninan 1000-sarjan koneita kannattaa etsiä.. niitä on kouluissa ja työväenopistoissa ja ne kestää!

    VastaaPoista
  5. Mulla on Phaffin select 1538, on ollut tosi hyvä ja sopisi varmasti tohon 500€ hintahaarukkaankin. Siitä löytyy kaikki tarvittavat perusjutut. Ostettu joskus 5 vuotta (?) sitten, eikä mitään vikaa ollut!

    VastaaPoista
  6. Mahtavaa, sain monta vastausta! Perehdyn ajan kanssa ehdottamiinne malleihin :)
    Kiitos vielä!

    VastaaPoista