torstai 8. syyskuuta 2011

Koiran mantteli ja lapaset

Ompelin valmiiksi viime viikolla aloittamani tilausmanttelin. Tilaaja pyysi reisiä paremmin lämmittävää mallia, ja sellaisenhan minä sitten tein. Myös pinkki kaularesori oli toive. Koko on kääpiöpinserille sopiva, selän pituus siis n. 31cm.


Alkuviikosta valmistuneista lapasista puuttui peukolat kunnes jaksoin eilen illalla sellaiset niihin virkata. Lankana on Pirta ja koukkuna 4. Tein kaksinkertaisella langalla. Käytin pylväitä ja kohopylväitä. Tykästyin näihin kovasti, taidankin siis haalia nämä(kin) itselleni ;)

Tässä lähikuvaa kohopylväistä. Löysin moisten pylväiden ohjeen netistä (ja linkkiähän en muistanut ottaa ylös!). Jos joku haluaa, voin toki opastaa miten tuo menee =)


Viime viikolla ikuistin jotain hyvin harvinaista; Jussin ompelukoneen ääressä! Noh, lieventävänä asiahaarana: pakotin Jussin kokeilemaan yhden sauman verran =D

4 kommenttia:

  1. Sinähän teet hienoja mantteleita!
    Pidetäänpäs mielessä ;D
    Mulle kotiutuu viikon päästä kääpiöpinserivauva =)

    VastaaPoista
  2. Mistä sie oot saanu kaavat tuohon mantteliin? :) Mietin, että mun siskolla on kans pikku koira (rotua en muista, perhoskoiran näkönen mut se sei ollu) niin sille vois talveksi tehä takin! :)

    VastaaPoista
  3. Mistä sie oot saanu kaavat tuohon mantteliin? :) Mietin, että mun siskolla on kans pikku koira (rotua en muista, perhoskoiran näkönen mut se sei ollu) niin sille vois talveksi tehä takin! :)

    VastaaPoista
  4. Manttelin kaavat on minun omat, eli olen ne aikoinani itse piirrellyt ja vähän aina muokkailen riippuen minkä rotuiselle koiralle mantteli on tulossa :)

    VastaaPoista