lauantai 3. syyskuuta 2011

Pitkähihainen tuning-mekko

Olen ommellut monesta liian lyhyestä t-paidasta mekkoja, nyt päätin kokeilla pitkähihaisen paidan muuttamista mekoksi. Paita on kirpparilta pari vuotta sitten ostettu, maksoin siitä silloin 0,5€ ja jouduin sitä kaventamaan aikalailla. Viime aikoina se on lojunut paitapinon alimpaisena, sillä en tykkää käyttää liian lyhyitä paitoja (tai siis, en tykkää käyttää liian lyhyitä tai normaalimittaisia.. Vain pitkiä!)
Helman trikoo on Triteksistä, tämä paksu Nanson trikoo on odottanut pääsyään ompelukoneen käsittelyyn, mutten ole keksinyt siitä mitään tehtävää. Nyt tuli korjaus siihenkin asiaan!
Ompelin saumalle kuminauhan, joka pitää vyötärön kireänä, oikealla kohdalla (kireä kuminauha hankailoittaa pukemista melkoisesti! Kysykääpä vaikka Jussilta, joka on tullut jo pari kertaa pelastamaan minut, kun olen juuttunut mekkoni sisään :D)


Kävin eilen äitin luona sovittamassa vanhojentanssimekkoani. Siitähän on nyt puolisen vuotta, kun se oli viimeksi päälläni ja puolen vuoden päästä minun pitäisi mahtua siihen. Koulumme perinteinä on siis pukeutua iltapukuihin penkkareissa.. Hyvä uutinen kuitenkin: mekko mahtui, ja minulla on varaa jopa hieman lihota ennen penkkareita, jeij! =D
Sofia väänsi hiuksiini vielä ihanat ranskalaiset letit:


Ja tänään minulla oli sitten kiharat!


Vajaan parin tunnin päästä lähdenkin töihin (!). Menen muutamaksi tunniksi lapsenvahdiksi, tai siis nukkuvan lapsen vahdiksi ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti