keskiviikko 19. kesäkuuta 2013

Bardolino, Italy

Koko viime viikko kului (aivan liian nopeasti) ihanan Italian auringon alla. Lähdettiin reissuun periaatteessa jo sunnuntaina sillä yövyttiin yksi yö Helsinki-Vantaan lentokentän Hilton hotellissa. Maanantaina mentiin aamupalalle silmä kourassa klo 6.03, eli herätyskello oli soinut siinä viiden pintaan. Lento lähti klo 8.00 ja onneksi olimme vieneet ruumaan menevät laukut jo edellisenä iltana kentälle, sillä aikataulu oli melko tiukka. Varsinkin, kun turvatarkastukseen oli kilometrin jono.. Lentokoneessa Finnair tarjosi maailman ala-arvoisimman aamupalan: ylikuivan ruisleipäkäntyn, jossa oli välissä vähän voita ja juustosiivu.. Ei oikein maistunu, mutta onneksi olin syönyt kunnon aamupalan jo hotellilla :D

Laskeuduttiin Milanon kentälle, josta vuokrattiin yhdeksän hengen tila-auto. Autovuokraus muuttui melkoiseksi säädöksi, mutta päästiinpä kuitenkin lähtemään kohti Bardolinoa yli tunnin odottelun  jälkeen. Bardolinon hotelli oli aivan ihana kaikin puolin! Hotellin nimi oli Hotel Gardenia, Bardolino ja kyllä voi suositella! Henkilökunta oli äärettömän ystävällistä (vaikka puhuivatkin meille joka välissä saksaa :D) ja paikat olivat siistit. Meidän huone oli Villan puolella, eli saatiin lupa käyttää vähän rauhallisempaa uima-allasta (hotellin allas oli melko piukassa väkeä). Huone oli juuri sopiva ja ikkunan näkymä ei antanut unohtaa, että nyt ollaan lomalla!

Aurinkotuoleilla tuli vietettyä aikaa aina iltapäivällä, kun päivän muilta menoilta kerkesi. Ensimmäisiin päiviin en uskaltautunut jääkylmään uima-altaaseen, mutta loppuviikosta paahtava aurinko ei antanut muuta vaihtoehtoa kuin käydä viilentymässä vedessä. Altaan vierestä löytyi 35-asteinen poreamme. Se meni jo melko luxuksen puolelle! :D

Hotellilta käveli n. 15min Bardolinon keskustaan, josta löytyi paremman hintaluokan vaatekauppoja, vähän edullisempia putiikkeja, paljon ravintoloita ja kahviloita. Käppäillessä sai ihailla Gardajärveä ja horisontissa näkyviä vuoria. Tuo rantatie oli kyllä todella kaunis! Ja minä tykkäsin myös rannalla asustavista sorsista ja joutsenista!

Bardolino oli kyllä koko loman ehdoton lempparimesta, jonne voisin palata koska vain takaisin! Ihanan rauhallinen paikka, jossa suurin osa vastaantulijoista oli aikuisia (eli ei mitään ihkuteinejä tai muuten epäilyttäviä hiippareita). Mikäli Gardajärven suuntaan on joku joskus menossa, kannattaa harkita vakavasti tätä ;)

1. Mitääää mun pittää tehä et näyt bloggerissa... unohan aina käyä tsekkaan uusimman postauksen ja sit ku muistaa nii saa lukea kuukausi kaupalla... lukijana kyllä oon mut ei näy bloggerissa ei...

1. voisi auttaa jos poistat itsesi lukijoista ja liityt uudestaan :) Toivottavasti alkaa pelittämään!

2. Auttoinhan se... kiitos neuvosta! pysyn edelleen lukijanasi ja nyt jopa ajantasalla :)

2. Ihania kuvia, ja tosi kaunis paikka!

1. Kiitos :) Taidankin käydä kurkkaamassa blogiasi ;)