perjantai 8. helmikuuta 2013

Parisuhdekysely ja mökkikuvat

Löysin netin syövereistä tälläisen kyselyn ja olihan se pakko kopioida täytettäväksi. Vastauksista punaiset ovat minun ja siniset Jussin. Yllättävän paljon samoja vastauksia siihen nähden, että vastailtiin kysymyksiin kumpikin omissa nurkissamme :D
Kuvat ovat tänään mökillä itselaukaisimella räpsittyjä. Jussi pääsi lomille jo klo 13, joten kerettiin kuvailemaan vielä valoisaan aikaan. Valoa kyllä riitti, mutta pakkasta oli 10 astetta... Pikkasen meinasi sormet jäätyä, kun sääti jatkuvasti kameraa ja jalustaa.

Miten/missä/milloin tapasitte? 

Jussi rupesi juttelemaan minulle facebookissa joskus tammikuussa 2010. Oltiin kyllä samassa lukiossa, joten tiesin, kenestä on kyse, mutten ollut koskaan kiinnittänyt sen enempää huomiota tähän ihmiseen. Pari kuukautta Jussi jaksoi yrittää ja minä se vain julmana ihmisenä kieltäydyin jokaisesta kahvipyynnöstä (ei Jussissa mitään vikaa ollut, mutta se ei vaan ollut elämäni parasta aikaa ruveta kehittelemään jotain suhdetta). Lopulta kaksi seikkaa saivat minut suostumaan tapaamiselle: Minkan kaveria säälitti niin kovasti tuo treffeille aneleva poika, että hän melkeinpä käski minua suostumaan pyyntöön. Ja lisäksi Jussilla oli mopo. Ja minä tykkäsin mopoista :D Ja ehkä lisäksi se, että olin jo parin kuukauden ajan vuodattanut koko elämäni ja kriisini ja murheeni tuolle poikaparalle.. Ehkä oli aika tavata hänet kasvotusten :P
Niinpä sitten suostuin mopoajelulle huhtikuun alussa. Ajeltiin pari tuntia kaupungilla ja käytiin Mäkissä kokiksilla. Eihän me tuon ekan tapaamisen aikana ehditty paljoakaan sanoja vaihtamaan, kun istuin vain Jussin takana mopokypärä päässäni :D Muistan kuitenkin, että ajelun lopuksi Jussi heitti minut takaisin kotiin ja antoi kouraani suklaarasian. Suklaat olivat kuulemma ostettu ystävänpäivää varten siinä toivossa, että suostuisin tapaamaan silloin. Tuossa kohtaa tunsin itseni kyllä niin sydämettömäksi ja kylmäksi..
Tuon jälkeen taidettiin tavata seuraavana viikonloppuna. Muistan sanoneeni, että Minka lähtee yövuoroon klo 21, eikä ennen sitä saa tulla. Jussin äiti joutui siis hakemaan poikansa kotiin klo 1 yöllä, hups :D
Virallisesti seurustelemaan ruvettiin huhtikuun 19.

Tapasimme oikeastaan facebookissa mutta kasvotusten tapaaminen tapahtui sitten kyllä ihan Idan siskon kämpän edessä.

Kuka pyysi ketä ulos?

Edellisen stoorin mukaisesti: Jussi!

Minä pyysin Idaa ulos ja se vaati hieman taivuttelua, että sain Idan suostumaan. Pyytäminen tapahtui  sitten lopulta siellä facebookissa.


Kuinka vanhoja olette?

19v molemmat.

Minä täytän nyt seuraavaksi 20 ja Ida täyttää myös. ikäeroa on sellainen 8kk.

Kumman sisaruksia näette enemmän?

Jussilla ei ole sisaruksia, eli minun.

Idan oikeastaan, koska minulla nyt ei satu olemaan sisaruksia.

Onko teillä yhteisiä lapsia?

Kaksi nelijalkaista juu ;P

Ei ole

Entä lemmikkejä?

Eiku meillä on vaan kaksi nelijalkaista lasta... Eli on, Vila ja Ratita.

Kaksi koiraa, jotka molemmat on pelastettu espanjan kaduilta järjestön kautta.

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?

Tällä hetkellä ehdottomasti Jussin intti! Yleisesti ehkä eriävät mielipiteet tietokonepeleistä. Ja riidat.

Vaikein tilanne on riitatilanteet, koska minulla riitely ei oikein luonaa niin kuin pitäisi.

Kävittekö samaa koulua?

Sama lukio tuli käytyä.

Olimme samassa koulussa lukion ajan vain.

Oletteko kotoisin samasta kylästä?

Jussi on syntynyt Vaasassa, minä Espoossa. Jussi on viettänyt lapsuutensa Noormarkussa ja meikäläinen Brysselissä. Eli ihan pikkasen eri leveysasteilta ollaan peräisin :D

Emme ole, alunperinhän Ida on varttunut Belgiasta ja minä Vaasassa ja Porissa, mutta lukion ajan asuimme sitten kuitenkin aika lähellä, noin 15km etäisyydellä.

Kumpi on älykkäämpi?

Molemmat tavallaan. Jussi hallitsee paremmin matikan, minä fysiikan. Jussi osaa kielet ja minä käytännön ajattelemisen.

Jos nyt rehellisiä ollaan niin kyllä Ida on se meistä viisain, mutta kyllä sekin tilanteesta usein riippuu.


Kumpi on herkempi?

Sanomattakin selvää... no minä!

Ida taitaa olla se herkempi osapuoli, mutta se ei haittaa kun olen tässä sitten hyvänä vastapainona.

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?

McDonald's ja Hesburger, hehhehe..

No jos nyt totta puhutaan nii kyllä se mäkin luukku vie usein voiton, mutta jos vähän hienommista paikoista puhutaan nii vaihdellen käymme eri paikoissa.

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?

Nizza varmaankin

Kauimmaisin paikka taitaa olla Nizza vanhempieni kanssa mutta pelkästään Idan kanssa tehty matka on sitten Bryssel.

Kummalla on hullummat eksät?

Ei kummallakaan, kun sellaisia ei meidän suhdetta onneksi ole riivaamassa!

Ei taida kummallakaan sellaisia olla.

Kummalla on pahempi temperamentti?

Jussi on lauhkea laama (paitsi sitten, kun se TODELLA suuttuu) ja minä olen aina perusvihainen kuin kimalainen :D

Se taitaa sitten Ida olla aikas selvästi. Itsehän olen Idan mukaan lauhkea laama.

Kumpi laittaa ruoan?

Ei kumpikaan, kun kaupasta saa valmisruokaa!

Jos ruokaa laitetaan nii se laitetaan sit yhdessä.

Kumpi on sosiaalisempi?

Ollaan molemmat melko epäsosiaalisia tapauksia :P Eli varmaankin yhtä sosiaalisia ollaan.

Kyllä Ida on sosiaalisempi yksilö, minusta ei paljoa puhetta lähde.

Kumpi on siisteysintoilija?

Ei kumpikaan!

Kumpikaan ei innostu siivouksesta oikeastaan mutta Ida on se joka välittää siitä onko siistiä vai ei.

Kumpi on itsepäisempi?

Minä! Minun päätäni ei sitten käännä mikään ja onneksi Jussi on jo oppinut sen ja suostuu joustamaan.

Jos nyt varovasti sanotaan nii kyllähän se Ida on. Jos ei muuten nii Ida takoo lekalla tahtonsa läpi.

Kumpi vie suuremman osan sängystä?

Kuulemma minä, mutta en myönnä!

Itsestänihän tuntuu että nukun pienessä kapeassa laatikossa.

Kumpi herää aikaisemmin?

Jos saataisiin herätä omassa rauhassa, nukuttaisiin varmaan molemmat iltapäivän tunneille saakka :D

Yleensä minä ja sitten energiani kuluu siihen että saan Idan ylös ja sitten tekisikin mieli mennä takaisin nukkumaan.

Missä ensimmäiset treffinne olivat?

Kävin jäätymässä Jussin mopon kyydissä..

Mopon selässä, kun oikein ”periporilaisena” vein Idaa ympäri Poria.


Kummalla on suurempi perhe?

Minulla on suurempi perhe, mutta Jussin suku on minun sukuani huomattavasti laajempi.

Minulla on suurempi suku ja Idalla suurempi perhe, kun hänellä sattuu niitä sisaruksia olemaan kaksin kappalein.

Saatko usein kukkia?

Pari viikkoa sitten viimeksi sain ruusun :)

Kukkia en ole kyllä vielä alkanut vaatimaan.

Kumpi on mustasukkaisempi?

Aika vähän kumpikaan. Suhteen alkuaikoina Jussilla oli turhan usein mustat sukat, mutta onneksi ne ovat ajan myötä haalistuneet.

Minä taisin syyllistyä siihen alussa mutta intin ajan Ida ei oikein pidä samassa jaoksessa olevista naispuolisista varusmiehistä.

Kuinka kauan kesti, ennen kuin suhteesta tuli vakava?

Ekan ja tokan tapaamisen välissä oli varmaan viikko ja siitä se sitten lähtikin.

2 kuukautta ulospyytämistä, vähän tapaamisia siihen päälle ja sitten siinähän se oli.

Kumpi syö enemmän?

JUSSI!!

Ida luulee syövänsä enemmän mutta minä syön oman osuuteni ja sitten Idan osuudesta sen mitä Ida  ei jaksanut.

Kumpi pesee pyykit?

Äitit pesee, heehheh :D

Ei taida kyseinen kotityö olla vielä meidän viikko-ohjelmassa.

Kumpi on parempi tietokoneiden kanssa?

Jussi osaa pelata, mutta minä osaan käytännön jutut.

Minä tietokonepeleissä ja Ida sitten kaikessa muussa tietokoneisiin liittyvässä.

Kuka ajaa autoa, kun olette yhdessä?

Meillä se on Jussi, joka istahtaa automaattisesti kuskin penkille. Paitsi jos saadaan Jussin porukoilta auto lainaksi.. Sitten tulee tappelu, kumpi saa ajaa :D

Minä olen se vakiokuski yleensä, mutta kyllä Ida toimii yllättävän paljon ”kuskina” siitä pelkääjänkin paikalta.


Hänen paras puolensa?

Voin olla täysin oma itseni Jussin seurassa (siihen ei mennyt kuin 2 vuotta, että hyväksyin sen ettei Jussia haittaa, vaikka olisinkin ilman meikkiä, hiukset sekaisin ja kotivaatteet päällä) lisäksi hyväntahtoisuus ja kiltti luonne
  
Rehellisyys ja se että asiat hoituvat Idan avulla.

Entä huonoin?

Luottamuksessa on pientä hiomista ja välillä ärsyttää, kun tuo ei saa mittään aikaiseksi :D

Ida ei sitten millään innostu peleistä vaikka mitä olenkin yrittänyt. Idalle ei rentoutuminenkaan ole niin helppoa kuin pitäisi vaan aina pitäisi olla tekemässä jotain.

Luotatteko toisiinne?

Kaikki salaisuukseni voin kertoa Jussille ja tiedän tasan etteivät ne lähde eteenpäin. Joskus on tilanteita, jolloin en pysty muuta kuin epäilemään toisen sanomisia..

Minä luotan Idaan täysin. Valitettavasti itse en ole vielä saavuttanut Idan täyttä luottamusta.

Mikä hänen lempivärinsä on?

Väreistä varmaan sininen, mutta musta ja harmaakin ovat mieleen ainakin sisutuksessa.

Silloin kun seurustelu alkoi, se oli vihreä, mutta nykyään näen vain pinkkiä kaikkialla.

Entä mitä hän harrasti pienenä?

Sählyä, partiota ja "kuulapyssysotaa". Niin ja pelejä.. 

Lista on niin pitkä ettei taida tila riittää, esimerkkeinä nyt ratsastaminen, steppaus ja partio.

Tunnetteko hyvin toistenne vanhempia, isovanhempia...?

Aika hyvin tunnetaan toistemme sukulaisia. Itselläni ainakin käynyt tuuri, kun Jussilla on niin mukava suku!

Kyllä uskoisin että Ida ainakin tuntee ja minä tunnen kyllä Idan vanhemmat.

Unelmalomanne?
 
Jos Jussi saisi päättää: New York. Itse haluaisin ehkä... en edes tiedä :D

Ei taida toiveet yhtyä tässä kohtaan. Itse olen suurkaupunkien fani (varsinkin niiden atlantin toisella puolen olevien) ja Ida pitää ranskankielisistä maista ja löhölomista.

Oletteko puhuneet lapsista, avioliitosta, kihloista...?

Aina välillä tulee puhuttua, mutta onneksi lapsi- ja avioliittoasiat ovat vielä niin kaukaisia, ettei niillä tarvitse vaivata päätään. Vielä.

Ei sen suurempia suunnitelmia mutta kyllä ollaan asioista keskusteltu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti