perjantai 15. maaliskuuta 2013

Easyfit Pori

Minä olen niin totaalinen tumpelo kaikessa, mikä liittyy vähänkään urheilemiseen. Siitä huolimatta ajattelin vähän kertoa tiistaisesta tutustumisestani Porin Easyfit-kuntosalille.


Henkiseksi tuekseni sekä personal trainerikseni nappasin mukaani Sofian, joka on siis huomattavan paljon enemmän perehtynyt tuohon kuntoilun maailmaan. Hän on jo käynyt monta vuotta salilla aktiivisesti ja tietämys on juurikin sen mukaista!

Porin Easyfit sijaitsee Vaakuna-hotellin yläkerrassa ihan ydinkeskustassa (huonompi juttu, kun tulee autolla! Kaikki parkkipaikat maksaa..). Respa on auki vain muutaman tunnin muutamana päivänä viikossa ja siksi pitikin suunnitella uusi tutustumiskäynti viime viikkoisen pieleen menneen tilalle. Tällä kertaa respassa tosiaankin oli joku ja saatiin lupa ilmaiseen tutustumiskertaan.

Minä olin ihan totaalisen kujalla ja tuijotin monttu auki kaikkia niitä vempeleitä. Olin kyllä kuvitellut paikan olevan isompi.. Tilat olivat melko ahtaat ja laitteita oli minun mielestäni aika niukasti. Lisäksi halpa hinta (30€/kk) tarkoittaa sitä, että mesta on nuorten suosiossa eli puolet muista kävijöistä on entuudestaan tuttuja, samasta koulusta tai joskus olleet samassa koulussa.. Minä kun kuntoilisin niin paljon mielummin ventovieraiden seurassa!

Sofia näytti minulle kaikkien eri laitteiden toiminnan ja opasti käyttämään niitä oikein. Onneksi en tainnut olla ainoa totaalisesti kujalla oleva: muutama n. 15v jätkä vain haahuili ja kulki ympäriinsä tekemättä mitään :D Kuntosalin lisäksi Easyfitissä on mahdollisuus myös osallistua virtuaaliryhmätunneille sekä virtuaalispiningiin! Niitä ei ruvettu kokeilemaan, mutta melko mielenkiintoiseltahan se kuulostaa, että spinningtunnin saa pyörimään vaikka keskellä yötä jos silloin sattuu huvittamaan polkeminen.

Summa summarum: kuukausimaksuun nähden mesta oli mielestäni melko jees. Opiskelijan budjetilla en edes harkitsisi maksavani 70€/kk salikortista, joten on vain tyydyttävä tähän vaihtoehtoon. Itse aion ehdottomasti käydä siellä toistekkin (eli hankkia jäsenyyden) mikäli saan Sofian ylipuhuttua mukaani: en pärjää niiden kamalien vempaimien kanssa yksin! Ja Jussi taitaa olla ihan yhtä kujalla näissä jutuissa kuin minä!

1 kommentti: